Αρχική →

14/10/2025
14/10/2025

Απόφοιτος του Perrotis College προτείνει στρατηγικές για το κρασί χωρίς αλκοόλ

Οι Έλληνες καταναλωτές είναι ολοένα και πιο δεκτικοί στην ιδέα του μη αλκοολούχου κρασιού, με τις γυναίκες και τους νεότερους σε ηλικία να δείχνουν ιδιαίτερα θετική στάση απέναντι στο καινοτόμο προϊόν, σύμφωνα με την έρευνα του απόφοιτου του μεταπτυχιακού προγράμματος ‘Marketing in the Agrofood Sector’ του Perrotis College, Γιώργου Μπαξεβάνογλου. Επίσης, τα αποτελέσματα ανέδειξαν τη σημασία της συσκευασίας, της πληροφόρησης και της ποιότητας ως καθοριστικών παραγόντων που επηρεάζουν τη διάθεση για αγορά, ενώ η προώθηση προϊόντων με τοπική ταυτότητα φαίνεται να αυξάνει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών.

 

 

Η εργασία, με τίτλο: «Η κατανόηση των παραγόντων που επηρεάζουν τη διάθεση των Ελλήνων καταναλωτών να αγοράσουν μη αλκοολούχο κρασί», εκπονήθηκε υπό την επίβλεψη της καθηγήτριας του Perrotis College, Ουρανίας Τρέμμα και παρουσιάστηκε σε ημερίδα που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της εκδήλωσης «ΒορΟινά στη Θεσσαλονίκη 2025» και συνδιοργανώθηκε από το ΑΠΘ, το ΔΙΠΑΕ, το ΠΑΜΑΚ και το Perrotis College.

 

 

Όπως εξήγησε ο κ. Μπαξεβάνογλου, «το ενδιαφέρον μου για το θέμα προέκυψε από τη ραγδαία άνοδο της ζήτησης για πιο υγιεινά προϊόντα και την ανάγκη των καταναλωτών για εναλλακτικές χωρίς αλκοόλ». Σύμφωνα με τα ευρήματα, η ελληνική αγορά, αν και βαθιά συνδεδεμένη με την οινική παράδοση, παραμένει ανεξερεύνητη στον τομέα των μη αλκοολούχων ποτών. Ο απόφοιτος προτείνει λύσεις που συνδυάζουν καινοτομία και βιωσιμότητα, όπως τη χρήση βιοδιασπώμενων φιαλών, QR codes που ενημερώνουν για τη διαδικασία απομάκρυνσης του αλκοόλ, καθώς και στρατηγικές συνεργασίες με εστιατόρια και επιχειρήσεις υγιεινής διατροφής. «Οι Έλληνες είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν λίγο περισσότερο για ένα ποιοτικό και τοπικό προϊόν. Αρκεί να κατανοήσουν την αξία του», σημείωσε χαρακτηριστικά. Η μελέτη του Γιώργου Μπαξεβάνογλου αποτελεί παράδειγμα εφαρμοσμένης έρευνας που αντικατοπτρίζει τη φιλοσοφία του Perrotis College: τη σύνδεση της ακαδημαϊκής γνώσης με την αγορά και την ενίσχυση της καινοτομίας στον αγροδιατροφικό τομέα.

image
image